60 år etter konsilet

September 25, 2022      Akademiet OVEK, Seminar      Torstein Seim      no responses

“60 ÅR ETTER KONSILET – FRA OPTIMISME TIL MOTSTAND TIL NY GIV”

(“For last year’s words belong to last year’s language

And next year’s words await another voice.”  (T.S.Elliot))

Hjertelig velkommen til OVEKs online seminar den 15. oktober

Anne Helene Utgaard innleder med en kort oppsummering av hva konsilet har betydd for kirken, og hvordan stor optimisme og sterk motstand har preget de 60 årene som har gått. Hun legger vekt på pave Frans’ rolle i implementeringen av konsilets retningsvalg og spør om hvor veien går videre?

Anne Helene Utgaard er pensjonert pedagog og har bl. annet undervist i pedagogikk på høyskole og universitet. Hun konverterte til Den katolske kirke for 32 år siden. Hun har vært kateket, og hun har vært aktivt med i katolsk reformarbeid, både nasjonalt og internasjonalt. Hun arbeider for tiden med en master om samvittighetens betydning i katolsk lære og liv.

Seminaret vil foregå online, på zoom

PÅMELDING:

leder@ogsavierkirken.no

Når du har meldt deg på, får du tilsendt lenken til zoom-rommet vårt.

Her finner dere hva vi skrev til jubileet i 2012 Les