March 7, 2014      Nyheter      Torstein Seim      no responses

Oslo katolske bispedømme ønsker det skal være spesielt fokus på familien og den troen som leves hjemme i hele 2014 (St. Olav katolske kirkeblad, 1/14). Pave Frans begynte det hele  ved å innkalle til biskopssynode om Familien i 2014. Samtidig sendte vatikanet i november 2013 ut en spørreundersøkelse til hele kirken som kan antas vil være en del av bakgrunnsmaterialet for denne synoden.

Resultatet fra undersøkelsen i Norge, blir kort referert i St. Olav. En mer inngående oppsummering fra Tyskland – biskopkonferansen (oversatt til engelsk), finner man i denne pdf-en:    Fra den tyske biskopkonferansen  en oppsummering fra Sveits (på tysk, italiensk og fransk) finner man her

Dette er de land i Europa som foreløbig har laget en offisiell oppsummering av spørreundersøkelsen gjennom sine biskopskonferanser (The Tablet, 15.februar 2014).

Bildelisens   Foto Alx Barth