Foto: Google

Hva er et modent syn på seksualitet?

September 8, 2023      Akademiet OVEK, Seminar      Torstein Seim      no responses

Lørdag 28. oktober 2023 kl 12:00

Lovisenberg menighetshus, Lovisenberggata 4E,Oslo – (37 bussen)

Professor Thomas Kazen fra Stockholm vil innlede om synet på samkjønnet samliv i Det nye testamentet og antikken. Vi vil se nærmere på kunnskap som kan bidra til en videreutvikling av for eksempel synet på spørsmålene rundt LHBT+.

For tiden diskuteres spørsmålene rundt vårt syn på seksualitet på alle nivåer innad i Den katolske kirke over hele verden. Pave Frans har uttalt at vi ikke alltid har hatt et modent syn på seksualitet og at vi befinner oss på bleiestadiet på dette området (America Magazine, 14.04.23). På høstens seminar vil vi se nærmere på kunnskap som kan bidra til en videreutvikling av for eksempel synet på spørsmålene rundt LHBT+.

Vi vil også se på noen nye tekster fra katolske teologer om transkjønnethet og ha en kort samtale om disse.

Mer spesifikt program vil komme etter hvert.

Påmelding til leder@ogsavierkirken.no  Pris kr 100. Vi har vipps. #798800  (skriv seminar)

AKADEMIET OGSÅ VI ER KIRKEN
Kirkeakademiet sine arrangementer er åpne for alle.