Også vi er kirken

January 4, 2012      Forsiden      Admin_Friis      no responses

‘Også vi er Kirken – Norge’ ønsker å være en bred katolsk folkebevegelse innenfor Den katolske kirke i Norge, og favne leg og lærd, så vel som leg og geistlig. Vi tror at Kirken alltid må være i oppbrudd, og ‘ajourføres’ med utviklingen i det samfunnet vi lever i, slik pave Johannes 23. uttrykte det på Det annet Vatikankonsil. Vi er bekymret over at den reformviljen som preget Det annet Vatikankonsil synes å ha fått dårligere kår i dagens samfunn, og ønsker å bidra til å gi reformimpulsene fra 1960-årene et kraftig puff fremover.

Vi står tilsluttet et bredt internasjonalt nettverk ‘The International Movement We are Church‘, men vi vil understreke at vi er en selvstendig organisasjon som kun står ansvarlig for vårt eget program og overfor våre egne medlemmer.

Medlemskap tegnes medlemsservice(at)ogsavierkirken.no
Minimumskontingent for de i lønnet arbeid kr. 300 (pensjonister og studenter kr. 200).. Konto: 1280 25 36826